Зелёный шум. Green Noise.

Пейзаж творчестве импрессионистов занимает центральное место. Ведь именно импрессионисты, покинув свои мастерские, одними из первых среди художников стали работать на пленэре.
При развитии живописи в творчестве Моне, Сезанна, а позже – Боннара, в вопросе о критериях изобразительности чаша весов склонилась в пользу субъекта живописи – художника. При этом продолжали учитываться характерные особенности, черты изображаемого предмета.
Пейзаж в творчестве импрессионистов в отличие от реалистов мыслился как некое зрительное впечатление, а потому в первую очередь как результат игры света на форме.


The landscape of the Impressionist work is central. After all, it was the Impressionists, leaving their workshops, one of the first artists to work in the open air.
With the development of painting in the works of Monet, Cezanne, and later - Bonnard, in the question of the criteria of representativeness, the scales bowed in favor of the subject of painting - the artist. At the same time, the characteristic features and features of the depicted subject continued to be taken into account.
Landscape in the works of the Impressionists, in contrast to the realists, was conceived as a certain visual impression, and therefore primarily as a result of the play of light on the form.
Click to order